Kiedy koszty organizacji rosną, potrzeby się mnożą, a na koncie brakuje środków, nasuwa się pytanie “Dlaczego mój fundraising nie działa?”. Powodem może być jeden z 5 najczęściej popełnianych błędów. Przeczytaj ten artykuł, aby sprawdzić, dlaczego Twój fundraising nie działa.
Oto jakie błędy mogą sprawiać, że Twoje działania fundraisingowe nie będą przynosić takich efektów, jakich oczekujesz.
1. Nie znasz swoich Darczyńców
Jeżeli nie znasz swoich Darczyńców i prosisz na oślep: wszystkich tak samo, to Twój fundraising nie będzie działać.
Poznanie tego, kim są Twoi Darczyńcy, jakie mają wartości, co motywuje ich do wpłacania darowizn, oraz jakie cele chcą spełniać z Twoją organizacją, to podstawa, aby Twój fundraising działał.
Jeżeli zrozumiesz, co porusza Darczyńców, to dowiesz się:
- jak utrzymać ich uwagę,
- jakich kanałów i form używać, by docierać do właściwych osób,
- oraz jakie działania podejmować, aby prosić ich o darowizny.
Dlaczego to takie ważne?
Poznanie Darczyńców pomoże Ci stworzyć komunikację, która będzie dostosowana do ich wartości oraz otworzy ich serca i portfele.
2. Prosisz sporadycznie
Trzy przypadkowe prośby o wpłatę to wszystko?
Jeżeli tak wygląda komunikacja Twojej organizacji, fundraising nie będzie działać.
Aby Darczyńcy regularnie wpłacali darowizny, musisz ich o to poprosić. Często Darczyńcy nawet nie wiedzą, że Twoja organizacja potrzebuje pieniędzy, dopóki ich o to nie poprosisz. Dlatego, żeby zbierać pieniądze regularnie, proś często i odważnie. Opowiadaj o potrzebach organizacji i zapraszaj Darczyńców do wspólnej zmiany świata na lepsze.
3. Nie pokazujesz efektów wpłat
Aby fundraising działał, musisz pokazywać Darczyńcom efekty ich darowizn.
Spójrz na sytuację poniżej.
Jeżeli Darczyńca wpłacił darowiznę, a kilka dni później otrzymał taką wiadomość: “Schronisko udało się powiększyć o kolejne 4 budy, dzięki czemu psiaki będą mogły spać w ciepłym i suchym miejscu – i to dzięki Tobie, Drogi Darczyńco!”, na pewno poczuł się doceniony i zachęcony do ponownego wsparcia, bo taka wiadomość pokazała mu realny efekt.
Dlatego opowiadaj o tym, jak świat zmienia się dzięki Darczyńcom i ich darowiznom.
4. Nie dziękujesz – Twój fundraising nie działa
Brak podziękowań to kolejny najczęstszy powód, dlaczego fundraising nie działa.
Darczyńcy, którzy nie otrzymują podziękowań, są traktowani trochę jak… bankomat: niedocenieni i nieważni.
“Cóż, stówka nie moja” – powiedzą sobie po cichu.
A to przecież dziękowanie buduje relację! Wdzięczność to fundament, żeby fundraising działał.
Co możesz z tym zrobić?
Dziękuj na każdym kroku: przed wpłatą, zaraz po wpłacie, tydzień po wpłacie. Musisz pokazywać swoim Darczyńcom wdzięczność i bardzo często komunikować słowo “Dziękuję!”.A jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, co zrobić z Darczyńcą po pierwszej wpłacie, ten artykuł poleca się Twojej uwadze.
5. Twoje komunikaty nie mają CTA
Call to action, czyli wezwanie do działania to obowiązkowy element każdego komunikatu, w którym prosisz Darczyńców o przekazanie darowizny.
Czy to post, mail, list, czy spotkanie osobiste, każde z nich musi kończyć się wezwaniem do działania, np. wpłaty lub otworzenia linku — po prostu do wykonania konkretnej czynności.
Brak CTA, to trochę, jakby zostawić gdzieś w pokoju Darczyńcy prezent, ale bez zaproszenia do otwarcia, liściku czy nawet bez serdecznego wręczenia prezentu osobiście.
Dlatego dodawaj CTA wszędzie tam, gdzie publikujesz treści, które mają zapraszać Darczyńców do przekazania darowizn.
Co dalej?
Jeżeli Twój fundraising nie działa z jednego z tych powodów, masz przestrzeń na zmiany!
A jeżeli nadal nie widzisz efektów, umów się na konsultację fundraisingową!
Konsultacja to doskonałe rozwiązanie jeżeli Twój fundraising stanął w miejscu lub mimo prób nie działa. Szukasz rozwiązania problemów w zbieraniu pieniędzy?
Mamy dla Ciebie indywidualną konsultację fundraisingową, dzięki której:
✓ dowiesz się, co nie działa = i wypracujesz konkretne rozwiązania,
✓ stworzysz bazę pomysłów, które pomogą lepiej wykorzystać zasoby organizacji,
✓ dobierzesz najlepsze narzędzia i metody fundraisingowe dopasowane do potrzeb Twojej organizacji,
✓ zyskasz jasność co do kierunku, w którym zmierza Twój fundraising.