fbpx
506 625 584 wspolpraca@armiger.pl

Słowo rządzi naszym światem. Nawet w tym obecnym – zdominowanym przez obraz i video. Ciągle piszemy wiadomości tekstowe, piszemy posty do mediów społecznościowych, maile – także w organizacjach. I chociaż bardzo często lubimy o sobie myśleć, że w NGO jesteśmy inni, niż reszta świata, to jednak rządzą nami te same prawidła. I pisanie jest ważne, a my potrzebujemy wiedzy i umiejętności o tym, jak pisać teksty fundaisingowe. 

Wiemy, o czym pisać. Ale wciąż zastanawiamy się, jak pisać teksty fundraisingowe?

Początkowo nie mamy wątpliwości o czym pisać teksty fundraisingowe, co komunikować na zewnątrz naszej organizacji. Chwalimy się projektami, cieszymy się z sukcesów naszych podopiecznych, prosimy Darczyńców
o wsparcie. To jest proste. Później, wraz ze wzrostem wtajemniczenia w świat fundraisingu zdajemy sobie jednak sprawę, że pewne teksty sprzyjają zbieraniu pieniędzy. Są to przede wszystkim te wiadomości, które opowiadają historie, zapraszają nas do udziału w czymś wielkim i ważnym dla nas. Te, które pisane są od serca wprost do serca. Byłoby idealnie, gdyby wszystkie teksty, jakie powstają w naszych organizacjach były właśnie takim pełnym uczuć przesłaniem miłości.

Ale co zrobić, kiedy trzeba: 
  • przygotować opis działalności organizacji,
  • wydrukować biuletyn dla Darczyńców,
  • napisać informację prasową dla dziennikarzy, 
  • zaraportować realizację projektu we wpisie na blogu, 
  • skomponować opis zbiórki błyskawicznej.

Wtedy nie tyle potrzeba emocji, co planu i wiedzy. Zwykle czasu na powstawanie takich tekstów nie ma dużo, bo czas w nadmiarze to zjawisko, które nam wszystkim jest obce. Niekiedy pisanie tekstów fundraisingowych okupione jest stresem, nadgodzinami lub nawet frustracją. Jeśli zdarzyło Ci się choć raz doświadczyć takiego stanu, to wiedz, że nie tylko Tobie! Co więcej, to dość powszechne zjawisko.

Zarządzaj pisaniem tekstów fundraisingowych 

Tego nie powie Ci nikt, a my Cię tego nauczymy! Panuje powszechne przekonanie, że do pisania – także pisania tekstów fundraisingowych – potrzebujemy weny, czyli magicznego i mitycznego stanu ochoty i błyskotliwych pomysłów. Jest też opozycja tego myślenia, która w istnienie weny nie wierzy, wszystko natomiast zawdzięcza ciężkiej pracy. I tak, i nie. Prawdą jest, że dobre zarządzanie czasem na pisanie i samo metodyczne zarządzanie pisaniem może być kluczem do sukcesu. Nie da się jednak ukryć, że pomysły i świeże spojrzenie też jest potrzebne. Przygotowaliśmy dla Ciebie fragment książki, który traktuje właśnie o tym. Teraz pobierz go i przekonaj się, czy możesz lepiej gospodarować swoim procesem pisania tekstów fundraisingowych.

Pobierz darmowy fragment książki Fundraising. Jak pisać, by zbierać pieniądze i pozyskiwać Darczyńców. 

Pracujemy z organizacjami, widzimy że pisanie tekstów fundraisingowych to wyzwanie. 

Z jakich elementów powinien składać się list do Darczyńcy? Co sprawi, że nasz newsletter będzie czytany? Skąd brać pomysły na posty w mediach społecznościowych, jeśli mamy konto na Twitterze, Facebooku, Instagramie i jeszcze… gdzieś?Te pytania pojawiały się tak często, że potrzeba podzielenia się z Wami wiedzą, o tym, jak to zrobić, jak się zabrać za pisanie, jak nie oszaleć w procesie twórczym musiała doprowadzić do napisania dla Was podręcznika o tym, jak pisać teksty fundraisingowe. 

Tak się składa, że jest to pierwsza w Polsce taka pozycja. To książka napisana nie tylko przez fundraiserkę praktyka, ale także przez doświadczoną trenerkę pisania. W książce Fundraising. Jak pisać, by zbierać pieniądze i pozyskiwać Darczyńców znajdziesz teorię skutecznego fundraisingu, aż 21 praktycznych ćwiczeń rozwijających warsztat pisarski, analizę form, które najczęściej wykorzystywane są przez organizacje pozarządowe.

 A najczęściej w NGO piszemy:

  • listy do Darczyńców, 
  • wpisy na bloga,
  • opisy organizacji,
  • biuletyny z działalności, 
  • informacje tworzone dla mediów tradycyjnych, 
  • ulotki i materiały promocyjne, 
  • newslettery i treści do mediów społecznościowych.

Co ważne – w oparciu o wskazówki z tej książki krok po kroku przygotujesz treść zbiórki fundraisingowej. Jeśli w trakcie czytania zdecydujesz się na wykorzystanie proponowanych ćwiczeń, to w efekcie otrzymasz gotowe do wykorzystania teksty o Twojej organizacji. 

W końcu, czy Fundraising. Jak pisać, by zbierać pieniądze i pozyskiwać Darczyńców to coś co pomoże Ci lepiej pisać teksty fundraisingowe? Jesteśmy pewni, że tak! Zamów na bazarku Armigera

%d bloggers like this: