Psychologia Darczyńców

Swoich Darczyńców musisz kochać. I doceniać za to, że inwestują swoje pieniądze w działania Twojej organizacji. Jednak, w pewnym momencie pojawia się ściana – co robić dalej? Zatrzymaj się i zastanów, co motywuje ludzi do wspierania? Wykorzystaj badania psychologii społecznej do zrozumienia motywacji Darczyńców. Wtedy będzie Ci dużo łatwiej tak zaplanować swoją kampanię, że przyniesie […]

Read more
Człowiek człowiekowi Darczyńcą

Co chwila przez media społecznościowe przemykają migawki – potrzebna Twoja pomoc, zbieramy 1,5 miliona w tydzień, szybka operacja, zagrożone dziecko… I wielka radość, jeżeli się uda. Choć przypuszczam, że częściej jest to smutek, że się nie udało. Może ze względu na to czym się zajmuję, mam nieodparte wrażenie, że liczba takich apeli, próśb i zbiórek […]

Read more
Wolontariusz i jego tajne moce

Spotykasz ich często, przemykasz obok, czasem tylko podpytując o drogę do szatni, albo o której następny punkt programu. Oni też starają się nie rzucać się w oczy, żeby ktoś przypadkiem nie zadał trudnego pytania. I zadają sobie pytanie – dlaczego się zgodziłem i co ja tutaj robię? Znane? Jeżeli nie, to gratuluję, bywasz w dobrym […]

Read more
Nazwa, dobra nazwa…

Czym różni się dobra kampania od złej? Nieskończoną ilością rzeczy. Jednak zanim wejdziesz w analizę poszczególnych przypadków, zastanów się czy pomysł na nazwę Twojej kampanii nie psuje wszystkiego. Brak kreatywności Możesz prowadzić kampanię Zbiórka środków finansowych na budowę ośrodka dla dzieci i młodzieży w Węgorzewie Górnym. Ale po co? Nie chcę trywializować celu, ale sama nazwa […]

Read more
Bądź wielką organizacją!

Wielcy mogą więcej. Truizm. Jednak, jak stać się wielką organizacją, gdy jesteśmy na początku drogi? Grupka pasjonatów, która chce zmienić świat. Myśl o wielkich rzeczach i mądrze do nich zdążaj To co napędza postęp to wielkie idee. Lądowanie człowieka na księżycu, wynalezienie penicyliny czy żarówki wymagały idei, która porwie tłumy, bądź poprawi komfort życia człowieka. […]

Read more